tirsdag 6. mars 2012

Hals med viftemønster

Nå er det en ny dag, og dermed nye muligheter :) Bursdagsfeiringen gikk fint og rolig for seg, men maaasse kake igjen. Sånn det pleier å være vel? ;o)Men da blir det litt kake servering til damene på jobben, og sikkert noen litt ekstra fornøyde kunder! Ja, jeg har vel ikke sagt noe om meg enda. Jeg jobber til daglig som frisør i en godt etablert salong på Hadeland. Der koser jeg meg med hyggelige kunder og koselige kollegaer. Dagene flyr egentlig bare avgårde! Og det er jo et godt tegn!


Ved siden av det har hest vært min store interesse de siste 10-11åra, men den ble brått avsluttet for kort tid siden. Da blei min kjære og gode venn sjuk, og beiter nå på eviggrønne enger <3 De siste dagene etter dette har vært rare og annerledes, det er noe som mangler. Jeg har fundert på om jeg skal begynne som forrytter, men foreløbig er tankene mer på å ta helt fri fra hest og det ansvaret en stund. Og det vil jo si; da har jeg masse tid til det nedprioriterte - nemlig hekling!


Her for et par uker siden kom svigermor til meg med et oppskriftshefte fra Norsk Ukeblad. Hvis det er noe hekling der, er hu veldig snill og gir det videre til meg. Og der var det jo så klart noe som frista; en hals i viftemønster. Oppskrifta var faktisk fra DROPS og den finner du her. Jeg strikket etter M/L str. men den ble litt stor. Det kan og godt hende er fordi jeg hekler forholdvis løst. Så jeg syns den blei litt kjedelig øverst og heklet en liten blomst, av restegarnet. Jeg fant også en gammel øredobb med litt "dingledangler" på (nå skal det sies at, etter en litt artig kveld, var det bare igjen èn av den øredobben), og festet det som litt pynt i midten. Festet deretter på en stor sikkerhetsnål bak, og vips var halsen litt mer pynta :-)


<><><><> <><><><> <><><><>
Er egentlig ganske fornøyd, sett bort fra at den blei litt stor :)
<><><><> <><><><> <><><><>
Her er det litt lettere å se mønsteret
<><><><> <><><><> <><><><>
Nærbilde av blomsten, med deler av øredobben som pynt.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar