tirsdag 20. mars 2012

Pannebånd og barnelue

God kveld!

I kveld blei det endelig litt tid sammen med min beste venninne :) Vi var bedt på Perfect Home Party hos mamma'n hennes! Og vips, så blei dekketøy-serien bittelitt større.

Det er jo ingen hemmelighet at min kjære venninne, Tina, ikke er husmødrenes store forbilde. MEN hu har kommet seg veldig; fra 1-2-3 muffins til hjemmelagde kjøttkaker! ;) Og, da må jo jeg prøve å overbevise henne om at hekling faktisk ikke er så vanskelig! Det blei en avtale om å i alle fall prøve, og da er det er lite håp! 

Oppi denne heklepraten, som jeg ikke hadde trodd jeg skulle ha med Tina, kom hu på at jeg har hekla et pannebånd til hu og ei lue til eldste dattera i huset. Da måtte vi knipse litt bilder :) 


Har heklet i stavgrupper hele veien, 2st - 1 lm - 2st om lm-buen. Det er ca halvannet år siden jeg hekla denna, så husker ikke heeelt hvordan jeg gjorde det i toppen, men felte noen stavgrupper, men ikke så mange. Slik at det foldet seg litt da jeg snurpet sammen på toppen. Til slutt en liten dusk på toppen :)

Til slutt strøyk jeg på et HelloKitty merke og fingerheklet noen tråder til knyting :)
Dette er pannebåndet. Har brukt samme teknikk, og heklet fram og tilbake. Både lua og pannebåndet er foret. Pannebåndet med brunt ull, og lua med babyrosa myk fleece :)


Ha en fin kveld videre! :) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar